Cevizdeki Protein Değerleri
15 Mayıs 2024

Cevizdeki Protein Değerleri

Cevizdeki Protein, ceviz besin değeri yönünden çok değerli bir protein maddesidir. İçerisindeki vitaminler, proteinler ve mineraller sayesinde çok güçlü bir antioksidandır. Ceviz içerisinde bulunan bir omega 3 yağ asidi olan alfa-linolenik asit, esas E vitamini olan ve pek çok bitki tohumunda da bulunan gama-tokoferol, kolesterol benzeri bir moleküle sahip olan kolesterol plaklarının damarlardan temizlenmesini sağlayan fitosteroller cevizin içerisindeki değerli maddelerdir. Ceviz içerisinde vitamin E içeriği çok yüksek bir kuru yemiştir. Ceviz içerisinde kalsiyum, demir, magnezyum, fosfor, potasyum, sodyum, çinko, bakır, manganez, selenyum ve fluorit bulunmaktadır. Ceviz de bulunan vitaminler ise; B1, B2, B3, B5, B6, B9, folik asit, folat, B12, A, karoten, likopen, vitamin beta, vitamin gama, karoten beta, karoten alfa gibi daha pek çok vitamin bulunmaktadır.

Cevizdeki protein, 100 gram yenilebilir iç cevizde yaklaşık olarak 14 gram protein bulunmaktadır. Bu proteinlerin büyük bir çoğunluğu sindirilebilir proteindir. Bu özellik sayesinde özellikle vejetaryen beslenme de özellikle tercih edilmekte ve besin değerini arttırmaktadır. Ceviz kolesterol içermez bu yönüyle doymamış yağ asidi oranı yüksek bir protein kaynağıdır. Ceviz yağının %58'i linoleic asit, %12'si linolenic asitten oluşmaktadır. Bu iki yağ asidi kolesterol düşürücü etkileri ile sağlıklı yaşam için gereklidir. Ceviz başta damar tıkanıklığı, şeker hastalığı, mide gazı giderme de grip ve nezle de bağışıklığı güçlendirmek için, öksürükte yorgunluk ve bitkinlik de kullanmak iyi gelmektedir. En önemli özelliği olan kalp damar hastalıkları için her gün bir avuç ceviz yemek faydalıdır.

Cevizdeki Protein Yorumları

soru

Atabey

09 Nisan 2024 Salı

Ceviz içerisinde yüksek oran vitamin ve mineral bulunmaktadır. Bu vitamin ve proteinler ciddi oranda faydalar sağlasa bile fazla tüketildiğinde ciddi zararları olabilmektedir. Ne oranda ceviz tüketmeliyim. Ne gibi zararları olabilir.

Cevap yaz
cevap

Admin

09 Nisan 2024 Salı

Merhaba Atabey,

Ceviz, içerdiği zengin vitamin ve minerallerle oldukça faydalı bir besindir. Ancak, günlük olarak bir avuç (yaklaşık 28 gram) ceviz tüketmek genellikle yeterlidir. Fazla tüketimi mide rahatsızlıklarına, kilo alımına ve alerjik reaksiyonlara yol açabilir. Dengeli ve ölçülü tüketim her zaman en iyisidir.

Sağlıklı günler dilerim.

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Editörün Seçtiği

Protein Anlamı Nedir?

Protein Anlamı Nedir?

Protein Karbonhidrat

Protein Karbonhidrat

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Bulk Protein Tozu Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Bulk Protein Tozu Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Protein Diyeti Nedir ve Nasıl Yapılır?

Protein Diyeti Nedir ve Nasıl Yapılır?

Gebelikte İdrarda Protein Çıkması Belirtileri

Gebelikte İdrarda Protein Çıkması Belirtileri

Protein İçeren Besinler Nelerdir?

Protein İçeren Besinler Nelerdir?

Günlük Protein İhtiyacı Ne Kadar Olmalı

Günlük Protein İhtiyacı Ne Kadar Olmalı

Proteinlerin Sindirimi

Proteinlerin Sindirimi

Protein C Nedir?

Protein C Nedir?

Protein Shake Tarifi ve Malzemeleri

Protein Shake Tarifi ve Malzemeleri

Cevizdeki Protein Değerleri

Cevizdeki Protein Değerleri

Protein Cetveli Nedir ve Nasıl Yapılır?

Protein Cetveli Nedir ve Nasıl Yapılır?

İdrarda Protein Kaçağı Belirtileri ve Tedavisi

İdrarda Protein Kaçağı Belirtileri ve Tedavisi