Tavuk Göğsü Protein Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?
15 Mayıs 2024

Tavuk Göğsü Protein Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?


Tavuk göğsü protein, içeren çok lezzetli besindir. Beslenme açısından faydaları çoktur. Yetişkinlerin ve çocukların yemesi çok faydalı olacaktır. Hatta 7 aylık bebeklere bile vermek gerekir. Tavuk göğsü protein bakımından çok zengin ve liflidir. Liflerinin kısa olduğundan çiğnemesi kolay ve hazmı kolay bir gıdadır. Tavuk etinin ekonomik açıdan uygun olduğundan ve protein kaynağı olduğundan bol bol tüketebiliriz. Tavuk göğsü protein açısından, demir, fosfor ve B gurubu vitaminlerinin kaynağıdır. Tavuk proteini vücudumuzdaki hücrelerin büyümesini ve onarımı için elzem olan aminoasit açısından da çok zengindir. İçerisinde az yağ bulunur. Tavuk göğsü etini diyet yapanlar da yiyebilir. Diyet yaparken ilk tercih edilen tavuk göğsü protein kaynağıdır. Bir tabak tavuk vücuda enerji sağlamak için önemli bir besindir. Çocuklar tarafından da çok sevilir.

Derisiz olarak yenildiğinde 100 gram tavuk sadece 124 kalori derisi ile yenildiğinde 170 kaloriye çıkar. Doymamış yağ asitleri açısından zengindir. Tavuğu pişirirken protein değeri ve vitaminleri kaybolabilir. Bu yüzden dikkatli pişirin. Tavuğun suyunu sakın dökmeyin. Besin değeri suyuna çıkıyor. Besin değeri.

Açısından çok zengin olan tavuk suyunu kullanın. Tavuk etini çorbalara kattığınızda hem daha lezzetli olur hem de protein açısından çok faydalı olur. Kuru fasulye pişirirken tavuk eti ilave ederseniz, protein kalitesini ve dengesi çok iyi ve lezzetli olacaktır. Özellikle diyet yapanlar için çok iyi besindir.

Tavuk eti kalp damar sağlığını korur. Tavuk proteinden zengin olduğundan fazla protein alınımı sakıncalıdır. İki kat fazla protein alırsa, vücut idrarla kalsiyumu atar. Buda karaciğer ve böbreklerin zarar görmesine neden olur. Beyaz tavuk eti stres, cilt ve kemikler için içinde çok faydalıdır. Tavuk eti ile balık eti çinko ve selenyum bakımından da çok zengindir ve B vitamini bulunur. Günümüzde tavuklara verilen antibiyotiklerin sağlığımız için zararlı olduğu için güvenilir kasaplardan, marketlerden ya da çiftliklerden alabiliriz.

Tavuk Göğsü Protein Yorumları

soru

Gencer

17 Nisan 2024 Çarşamba

Merhaba ben kas gelişimimi sağlamak için spora başladım. Kollarım bir kız kolu kadar cılız. Spor hocam bana bol bol yumurta ve et yememi önerdi sağlam protein almam gerekiyormuş. Proteini 2 kişilik al dedi. Sağlıklı bir insan protein ihtiyacını karşılamak için ne kadar tavuk yemeli yardımcı olur musunuz bana?

Cevap yaz
cevap

Admin

17 Nisan 2024 Çarşamba

Merhaba Gencer Bey,

Kas gelişimi için yeterli miktarda protein almak gerçekten önemlidir. Genel bir kural olarak, kas geliştirmek isteyen bir bireyin günlük protein ihtiyacı kilogram başına 1.6-2.2 gram arasında olabilir. Örneğin, 70 kg ağırlığında biriyseniz, günlük protein ihtiyacınız yaklaşık 112-154 gram arasında olacaktır.

Tavuk gibi protein açısından zengin gıdalar bu ihtiyacı karşılamada yardımcı olabilir. 100 gram tavuk yaklaşık 31 gram protein içerir. Dolayısıyla, günlük protein ihtiyacınızı karşılarken diğer protein kaynaklarını da göz önünde bulundurarak, tavuk tüketiminizi buna göre ayarlayabilirsiniz. Ancak, dengeli bir beslenme planı oluşturmak için bir beslenme uzmanına danışmanız en doğrusu olacaktır.

Sağlıklı ve başarılı bir spor hayatı dilerim!

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Protein Kaynakları Nelerdir?

Protein Kaynakları Nelerdir?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Böbrekte Protein Kaçağı Zararları

Böbrekte Protein Kaçağı Zararları

Optimum Protein Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Optimum Protein Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Protein Diyeti Nedir ve Nasıl Yapılır?

Protein Diyeti Nedir ve Nasıl Yapılır?

Protein Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Protein Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Protein Cetveli Nedir ve Nasıl Yapılır?

Protein Cetveli Nedir ve Nasıl Yapılır?

Güncel

C Reaktif Protein Nedir?

C Reaktif Protein Nedir?