Protein İçeren Besinler Nelerdir?
15 Mayıs 2024

Protein İçeren Besinler Nelerdir?

Protein İçeren Besinler, dengeli bir şekilde vücuda alındığında birçok faydası bulunmaktadır. Genel olarak proteinler besin yoluyla vücuda alınması önerilmektedir. Fakat protein içeren besinleri tüketirken belirtmek gerekirse çok dikkatli olunmalıdır. Çünkü protein içeren besinler genel olarak doymuş yağ içerdiğinden fazla alınması durumunda kolesterol, kilo alma ve kalp hastalıklarına neden olabilmektedir. Protein vücuda kattığı en büyük yarar ise vücudumuzda bulunan hücrelerin yenilenmesini sağlayarak hücrelerin bileşenlerini oluşturmaktadır. Bunun yanında saç, tırnak ve dişlerimiz gibi vücudumuzun bileşenlerin sağlıklı olması açısından çok önemlidir. Bundan dolayı vücudun protein ihtiyacını karşılamalıyız. Özellikle çocukluk döneminde alınması gereken protein bununla birlikte ileri yaşlarda sağlıklı yaşam içinde hayatımızda günlük belirli miktarda alınması gerekmektedir. Protein ihtiyacı günlük olarak cinsiyet olarak bayanlar 45 gr. Erkeklerde ise 55 gr. Alınması önerilmektedir. Fakat alınması gereken ihtiyacı genel olarak Uzman bir diyetisyenler tarafından belirlenmesi ve Uzman bir diyetisyenin belirlediği diyet programına göre alınması daha doğru olacaktır. Çünkü her bünyenin metabolizması ve protein ihtiyaçları farklı olabileceğinden aşırı kilolara maruz kalmamanız ve diğer sağlık sorunları ile karşılaşmamanız için Uzman bir diyetisyen kontrolünde diyet programları ile gerçekleştirmeniz daha uygundur.

Protein İçeren Besinler ve İçerdikleri Protein Miktarları; Protein içeren besinler arasında ilk sırayı hiç kuşkusuz hayvansal ürünler tarafından karşılanmaktadır. Gerek süt ürünleri ve büyük baş hayvanların (Sığır manda) kırmızı etleri ve beyaz etler gibi besinler başlıca protein içeren besinlerdir. Bundan dolayı başlıca protein içeren besinlerde genel olarak 100 gr. Besin miktarlarında bulunan protein miktarlarını ve kalori değerler bakımından maddeler halinde açıklayacak olursak;
  • Kırmızı Et; Kırmızı et protein içeren besinler arasında ilk sırayı almaktadır. Fakat uzmanlar genel olarak her gün kırmızı et alınması taraftarı değildirler. Kalori değeri olarak çok yüksek olan kırmızı et miktarı uzmanlar tarafından haftada maksimum 750 gr. Alınması yönünde uyarmaktadır. Aksi takdirde ciddi kalp sorunları ve kolesterol gibi sorunlarla karşılaşabileceği yönünde uyarmaktadırlar. Genel olarak 100 gr. Kadar kırmızı ette 35 gr. Kadar protein ihtiyacınızı karşılamaktadır. Buda sizler için günlük alınması gereken protein ihtiyacının yarısından fazlasını karşılamaktadır.
  • Süt ve Süt Ürünleri; Süt ve süt ürünleri genel olarak protein içeren bir diğer önemli besinler arasındadır. Özellikle peynir ürünlerin birçoğunda özellikle yoğurt ve peynirde oldukça yüksek protein miktarı mevcuttur. Süt ve süt ürünlerinde genel olarak tüm ürünlerde 100 gr. Kadarında bulunan protein miktarları ise; yoğurt 4,5 gr. Süt tam yağlı 3,7 gr. Yarım yağlı süt 3.1 beyaz peynirde ise 17 gr. Süzme peynirde ise 36 gr. Protein içermektedir. Görüldüğü üzere peynirde büyük oranda protein içermektedir. Belirtmek gerekirse özellikle beyaz peynirin uzmanlar tarafından tüketilmesi önerilmektedir. Çünkü beyaz peynirler diğer besinlerden farklı olarak içerdiği protein miktarının çok olması ile az miktarda kalori bulunmaktadır.
  • Beyaz Et ve Yumurta; Beyaz ette ve yumurtalarda aynı şekilde yüksek oranda protein miktarı bulunmaktadır. Aynı şekilde 100 gr. Tavuk etinde ortalama olarak 30 gr kadar protein bulunmaktadır. Aynı şekilde az miktarda kalori bulunmaktadır. Tavuk etlerinde az miktarda kalori bulunmasına rağmen aynı durum yumurta için söz konusu değildir. 1 adet yumurta protein olarak 13 gr. İçermekte iken kalori olarak yüksek orana sahiptir.

Protein İçeren Besinler Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Saf Protein Nedir?

Saf Protein Nedir?

Haber Bülteni

Güncel

En İyi Protein Tozu

En İyi Protein Tozu